Marketing mobilny

Posted by & filed under .

3d illustration: Mobile technology. mobile phone

źródło: www.sxc.hu

Marketing Mobilny to przeprowadzanie kampanii reklamowej za pomocą urządzeń mobilnych (np. telefon komórkowy, smartfon). Czyli urządzeń, które zwykle mamy obok siebie a jeśli podróżujemy to na pewno nie bez nich. Dla niektórych osób wszelkiego rodzaju przenośnie komputery i tablety to również urządzenia mobilne nadające się pod reklamę. Narzędziami marketingu mobilnego na samym początku był SMS i MMS. W chwili obecnej troszkę to się już pozmieniało. Teraz firmy reklamują się za pośrednictwem kodów 2D QR, zaawansowanym e – kuponom, mobilnym płatnością, nawigacją online, zaawansowanym aplikacją Java. Często strony internetowe już na etapie projektowania są dostosowywane do prawidłowego wyświetlania się zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych typu smartfony.

Atutem tego typu kampanii jest to, że nasz przekaz dociera do odbiorcy zawsze i wszędzie. Precyzyjnie i natychmiast docieramy do wybranej grupy docelowej. Mamy gwarancje, że nasza wiadomość zostanie odczytana co podnosi skuteczność takiej reklamy (tak jak w przypadku kubków reklamowych). Prowadzenie takich kampanii pokazuję odbiorcą, że firma jest nowoczesna, otwarta, dynamiczna. Kolejnym atutem jest również to, że w łatwy sposób możemy kontrolować kampanię i tworzyć bazę klientów.