Banery reklamowe

Posted by & filed under .

Banery to pierwsza reklama internetowa jaka powstała i ciągle są bardzo popularne. Baner internetowy to zazwyczaj prostokąt, który jest umieszczany w górnej części strony internetowej.

to najstarsza i nadal popularna forma reklamy w Internecie. Ma formę wydłużonego prostokąta i umieszczany jest w górnej części serwisu internetowego. Po kliknięciu na niego lewym przyciskiem myszki zostaniemy przekierowani na stronę www, które promuje się pod tym konkretnym banerem.

Maksymalny rozmiar prostokątnego banera to 468×60 pikseli (ew. 400*50), objętość pliku do 15kB[21].

Przy projektowaniu graficznym baneru należy zwrócić uwagę na kilka istotnych szczegółów. Ponieważ są banery, na które nie zwraca się zbytniej uwagi oraz są też takie, które przyciągają nasz wzrok jak magnez musimy dostosować grafikę banera to opisanych poniżej krótkich zasad a z całą pewnością odniesiemy sukces

Baner musi być ujednolicony pod kątem graficznym z zawartością strony na której się pojawia, wtedy nie będzie przypominała zwykłego banera.
W projekcie graficznym uwydatniamy nagłówek. Najlepiej na jakimś jasnym tle.
W projekcie dobrze jest uwzględnić miejsce na tzw guzik wzywający do działania – musi on być w jakiś oczywistym miejscu.

Poniżej przykład banera, który jest czytelny, zwraca uwagę i z całą pewnością będzie skuteczny.

Zobacz także stronę o kubkach reklamowych – klik.

One Response to “Banery reklamowe”

  1. Franciszek

    No jeśli tak wygląda ten baner na stronie jak na grafice to na pewno nikt w niego nie kliknie, pomimo 70% rabatu. Jakiś taki niechlujny i nieładnie wygląda. Oczywiście banery są bardzo dobrym środkiem reklamy, ale muszą być dobrze wykonane.